Hiss&Diss

Hiss

 

1. Freeeedag, verkligen hiss på det !
Nu kan man ju bara ta det lugnt hela dagen & veta att man har en hel skön helg framför sig , det ska bli så skönt (L)

2 . Fotboll, det bästa som finns (L)  Att glo på fotboll med en godispåse bredvid sig är en skön känsla det :) men vet ni varför jag också älskar att se på fotboll?  Jo för att det är direkt sänt , jag hatar nämligen att kolla på inspelade program :)
Så det är också ett +  :D

3. Kameror , vad skulle vi gjort utan kameror? Om vi inte hade några kameror så skulle vi aldrig kunna föreviga våra fantastiska minnen ju :O Så kameror är ett stooort plus för mig :)

 

Diss

 

1. Att vara sjuk :(    Det är ju så otroligt tråkigt ''/

Ibland så önskar man bara att man slapp skolan & kunde vara hemma, men visst är det så att när man väl är sjuk så vill man ju tillbaka till skolan och träffa alla kompisar ? Så känner jag alltid, jag vill inte vara sjuk, jag är häldre i skolan med mina kompisar (L)

 

2 . Folk som röker  .   Hur jobbigt och äckligt är inte det att gå bakom någon som röker och få all cigarettrök i ansiktet? Inte speciellt mysigt va?

Nej uscha jag tycker inte om det alls.. Och varför är de så dumma så de röker?  Visst jag vet att det är beroende-framkallande, men ändå , de kan ju försöka att sluta i alla fall. Och det orsakar ju tidigare död också för de som röker alldeles för mycket :O  Och på baksidan av cigarettpaketet skriver de '' rökning kan skada din och de andra i din närhets hälsa''.

Vadå kan skada din hälsa?  Det gör ju det så fort du börjar röka !

De som äger cigarettbolagen vet ju mycket väl att de skadar folks hälsa, men det struntar de ju i eftersom de vill bara tjäna pengar .

Är inte det dumt?

 

3. Alla problem i världen.

Tänk på allt dåligt som finns i världen,

krig, svält, naturkattastrofer, sjukdomar, fattigdom, etc.

Ja tänk allt som finns i världen, och vi kommer aldrig kunna fixa det om alla politiker ska fortsätta som de gör, de vill ju göra så att allt blir bra i Afrika t.ex. , men för att kunna fixa det & hjälpa de som har det så svårt så måste ju de själva anpassa sig och inte själva köra en dyr sportbil & slösa pengar på allt annat sånt , för ju mer grejer de köper, desto sämre får ju de andra det.

Eller tänk på de barn i Kina som jobbar hela dagarna, och tjänar inte ett piss på det !

Är inte det sjukt?  Medans jag själv kan sitta vid datorn när jag vill & kan göra massa roliga saker som att åka till Liseberg, Universeum, etc.

Så sitter de i en industrilokal någonstans i Kina & lappar ihop Nike fotbollar, Syr Adidaströjor & syr ihop skosulan till ett par dyra Puma fotbollsskor.

Medans jag sitter och tänker på vad jag ska bli när jag blir stor så sitter de & tänker på om de ens kommer få någon framtid, om de ens någonsin kommer att få träffa sin familj igen .

Jag ställer bara en fråga.

 

Är det så här det ska vara?

 


// <'3


Kommentarer
Postat av: Jenny <3

Håller med !! (: <33

2009-10-10 @ 12:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0